sty
2014

Dobieramy obciążenie

dobieramy_obciazenie.jpg

Jeśli sztanga, to coś trzeba na nią nałożyć. Sam gryf waży niewiele i raczej nie ma szans, aby z jego pomocą potrenować. Trzeba umieścić na nim obciążniki, a tych jest naprawdę wiele. Mając kompletną sztangę, zestaw obciążeń i ławeczkę można swobodnie oddawać się ćwiczeniom i wypatrywać z entuzjazmem efektów.

gru
2013

Dłużej nie znaczy lepiej

dluzej_nie_znaczy_lepiej.jpg

Efektywny trening, który daje optymalne efekty i sprawia, że w perspektywie kilku miesięcy można wyglądać naprawdę interesująco, nie jest uzależniony od tego, ile godzin w miesiącu spędzimy z hantlami w ręku. Generalnie błędem jest myślenie, że im dłużej ćwiczymy, tym lepiej odbija się to na naszym ciele. Życie pokazuje, że czasem bywa dokładnie odwrotnie, a konsekwencje zbyt forsownych działań mogą być fatalne i nieodwracalne.

gru
2013

Chroń ręce

chron_rece.jpg

Wzmożony wysiłek na siłowni i korzystanie z różnorodnego sprzętu tam zgromadzonego oznacza konkretne obciążenia naszych dłoni i rąk. Stawy nie powinny być narażone na zbyt forsowne oddziaływanie, ale świetnie wiemy, że niektóre typy treningu nie pozwalają tego uniknąć. Pojawia się zatem pomysł, ażeby chronić je na tyle, na ile to możliwe. Dlatego wśród osób mających konkretne doświadczenia w zakresie treningu powszechnie używa się odpowiednio zaprojektowanych rękawiczek. Była o nich już mowa nieco wyżej.

gru
2013

Siłownie w stylu „retro”

silownie_w_stylu_„retro”.jpg

Do najtańszych miejsc, w których możemy sobie bez skrępowania poćwiczyć, należą siłownie prowadzone przy towarzystwach sportowych, szczególnie TKKF-ach. Swego czasu były one jednymi z głównych instytucji odpowiedzialnych za szkolenie młodych sportowców

lis
2013

Robimy brzuszki

robimy_brzuszki.jpg

Lista męskich marzeń w zakresie nienagannej sylwetki jest długa i wydaje się nie mieć końca. Było już o bicepsach, teraz pora na kultowy w pewnych kręgach „kaloryfer”.